Ne saivat minun huomioni

Facebookissa on jo jonkin aikaa pyörinyt video tuolin kimpussa pyörivästä kissasta. Video paljastui osaksi Finnmatkojen mainoskampanjaa. Mainoksessa tiedotettiin matkatoimiston nimenmuutoksesta. Muuta informaatiota mainoksesta ei oikeastaan välity. Kissavideon lopuksi näkyi tekstiä: ”Hei. Nyt kun olemme saaneet huomiosi: Finnmatkojen uusi nimi on TUI…”

tuitui
Pysäytyskuva TUIn mainosvideosta

TUI, eli Touristik Union International, on saksalainen matkailualan jättiyhtiö, johon myös Finnmatkat kuuluu.

Mainoksessa huomiota herätti sen yksinkertaisuus, se on selvästi suunnattu sosiaaliseen mediaan ja tarkoituksena on kertoa viesti nimen vaihdoksesta sillä lailla, että se jää mieleen. Mainoksessa käytetään sosiaalisessa mediassa levinneiden kissavideoiten suosiota hyödyksi ja kerrotaan se ihan suoraan.

Ärsyttääkö kissavideon käyttö mainoksessa? Joitakuita aivan varmasti, mutta minua ei. Kissavideot tuovat pelkkää iloa. Mainoksesta on olemassa myös koiraversio, mutta sitä en ole nähnyt tai huomannut.

Miten kissat sitten liittyvät matkatoimistoon? Onko yhteys hieman kaukaa haettu? Itse arvelen, että yhteys liittyy positiivisuuteen, hymyyn. TUIn logo on tyylitelty hymysuu, ja kissavideoiden taas on tutkittu kohottavan mielialaa ja motivaatiota.

Mainoksen voi katsoa kokonaisuudessaan täällä.

Ja nyt kun olen saanut huomionne, laitan tähän loppuun kuvia omista kissoistani:

019
Hugo

013
Victor

004
Victor ja Hugo

Obi

Mainokset

3 kommenttia artikkeliin ”Ne saivat minun huomioni

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s